DANUBIA SZIMFONIKUS ZENEKAR
vezényel: Héja Domonkos
MUZSIKÁS, Sebestyén Máarta
Budapest, Zeneakadémia 2004 okt. 11.

KRITIKÁK A HANGVERSENYRŐL

A közös koncert a zenei szakértők érdeklődését is felkeltette. Ez is volt az egyik célja az együttműködésnek, ha nem is a legfontosabb. Hasonlít ez az Aspeni Zenei Fesztivál utáni vitákra a Takács Quartet és a Muzsikás közös koncertjét kovetően.

Akkor annak a koncertnek az eredménye egy azonnali meghívás lett a Carnegie Hall-ba...

Varga Péter részletes kritikája a www.momus.hu internet oldalon nem teljes mértékben dícsérő. Ez is egy lehetséges álláspont. Köszönjük az észrevételeit.
Fáy Miklós az Élet és Irodalom legutóbbi (42.) számában ír a koncertről.
Szuromi Fruzsina írása kifejezetten dícsérő. Az általa meglátott zenei elképzelés sokmindenben egyezik az estet lérehozók gondolataival, céljaival.
Gyarmati Eszter írt néhány nappal a hangverseny után szintén a Fidelio internetes magazinban. Ez az írás is dícséri a produkciót, külön kiemelve azokat a részeket, melyek számára egységesebbnek hangzottak.

(A teljes cikkhez kattintson az idézetre...)
Varga Péter
A Danubia és a Muzsikás
www.momus.hu-komolyzene az interneten

"... Az a világ, amely érintetlen mivoltában egykor csak kutatók számára nyílt meg, ma többféle formában megismerhető. Bartók, Kodály fonográfhengerei CD-re másolva, mai autentikus népzenészek felvételei, őket utánzó városi bandák lemezei mind-mind bőven hozzáférhetőek. Kifejezetten arra törekedni, hogy egy-egy dallam elhangozzék eredeti és feldolgozott formájában közvetlenül egymás me llett, azt hiszem, nem igazán kell..."
Fáy Miklós
Még egy szempont
Élet és irodalom 48. évf. 42. Sz.

"...Nincsenek rossz hatással egymásra. A Muzsikás mosolygós, lendületes, topogós, a közönséggel és egymással folyton kapcsolatot teremtő zenélése valamennyire átragad a szimfonikusokra is, néha mintha ők is belefeküdnének a vonóba, mutassuk meg, hogyan tudunk megszólalni..."


Szuromi Fruzsina
Muzsikás este a Zeneakadámián
Fidelio

"...Itt az összefüggések és kapcsolódási pontok felderítésén volt a hangsúly. Így aztán a gyökerek és a lombkorona közötti területen olyan új szvitek jöttek létre, amelyek vegyesen tartalmaztak népzenei és műzenei tételeket is."

Gyarmati Eszter
Örökségünk őrei
Fidelio

"... A leglenyűgözőbb mégis az a csendes átmenet volt, amelynek során a gyimesi lassú magyaros és kettős végén magára maradt, egyre halkuló gardon-ritmusból megszületett a Tánc-szvit ötödik tételét indító cselló-osztinátó."